Психикалық дамудың кешігуі (ПДК)

Анықтама

Психикалық дамудың кешігуі (ПДК) — бұл баланың танымдық, қозғалыстық және эмоционалдық функцияларының дамуы оның жасына сәйкес келмейтін жағдай. Бұл әдетте сөйлеу, интеллектуалдық, әлеуметтік және эмоционалдық дамудағы кідірістермен байқалады.

Себептер

ПДК келесі факторлардан туындауы мүмкін:

  • Мұрагерлік факторлар: Генетикалық бұзылыстар, ата-аналардың аурулары (мысалы, ақыл-ой кемістігі немесе алкоголь тәуелділігі).
  • Ішкі даму патологиясы: Инфекциялар (вирус немесе бактерия), гормоналды бұзылыстар, токсикалық заттар, оттегінің жетіспеушілігі.
  • Туған кездегі асқынулар: Асфиксия, бас жарақаттары, мерзімінен бұрын туған.
  • Бала кезіндегі факторлар: Стимуляцияның жетіспеушілігі, жарақаттар, әлеуметтік байланыстардың жетіспеушілігі.

Диагностика

ПДК диагностикасы келесі шараларды қамтиды:

  • Медициналық тексеру: Баланың физикалық және психикалық жағдайын бағалау.
  • Психологиялық тестілеу: Танымдық функцияларды, сөйлеу мен мінез-құлықты зерттеу үшін әртүрлі тесттер мен шкалаларды қолдану.
  • Бақылау: Баланың әртүрлі жағдайларда және қоршаған ортамен өзара әрекеттесуін бағалау.
  • Анамнезді талдау: Жүктілік, туған кезіндегі және баланың ерте даму кезеңіндегі ақпараттарды ескеру.

Түрлері

  1. Жеңіл кідіру: Дамуда аздаған артта қалу, сәйкес қолдау мен білім беру арқылы түзетуге болады.
  2. Орташа кідіру: Дамуда елеулі артта қалу, арнайы коррекция мен жеке тәсілді қажет етеді.
  3. Ауыр кідіру: Дамуда үлкен қиындықтар, кешенді емдеу мен тұрақты мамандық араласуды талап етеді.

Коррекция және емдеу

ПДК-ны коррекциялау және емдеу келесілерді қамтиды:

  • Арнайы білім беру: Сөйлеуді, танымдық және әлеуметтік дағдыларды дамытуға бағытталған жеке және топтық сабақтар.
  • Терапия: Логопедиялық, психологиялық, физикалық және сенсорлық терапия, баланың қажеттілігіне байланысты.
  • Өзін-өзі күту дағдыларын дамыту: Негізгі дағдыларды меңгеруге көмек, мысалы, киіну, тамақтану және жеке гигиена.
  • Отбасылық қолдау: Ата-аналарды кеңес беру және оқу, баланың ынталандырушы ортасын құруға көмек.

ПДК диагностикасы бойынша мамандар

ПДК диагностикасы мен емдеуі үшін келесі мамандар қатысады:

  • Психологтар: Танымдық функциялар мен эмоционалдық жағдайды бағалау.
  • Педиатрлар: Жалпы медициналық бағалау және физикалық дамуды бақылау.
  • Логопедтер: Сөйлеу бұзылыстарын коррекциялау және коммуникациялық дағдыларды дамыту.
  • Неврологтар: Неврологиялық функцияларды бағалау және мүмкін ауруларды анықтау.
  • Әлеуметтік қызметкерлер: Отбасылық қолдау көрсету және әлеуметтік өзара әрекеттестікті ұйымдастыруға көмек.

Психикалық дамудың кешігуі кешенді тәсілді және жеке емдеу жоспарын талап етеді, баланың дамуын максималды қолдау мен өмір сапасын жақсартуға бағытталған.

Психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету

Психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетудің міндетті арнайы білім беру шарттары болып табылады, бұл қолдау мұғалім-психолог, дефектолог, логопед, әлеуметтік педагог және қажет болған жағдайда тьютормен жүзеге асырылады. Ата-ана (немесе заңды өкіл) мектепте баланы осындай қолдаумен қамтамасыз етуге жазбаша келісім береді.

Қолдаудың негізгі формаларына мыналар жатады:

  • Диагностика, бұл оқушының ерекшеліктерін және білім беру қажеттіліктерін анықтауға арналған, жылына кемінде екі рет жүргізіледі;
  • Мониторинг, оқушының білім алу жетістіктері мен даму динамикасын бақылау;
  • Коррекциялық-дамытушылық жұмыс, бұл ЗПР бар баланың дамуындағы бұзушылықтарды жеңу немесе жеңілдетуге бағытталған;
  • Ата-аналарды (немесе заңды өкілдерді) кеңес беру, бұл сынып жетекшісі, мұғалім, педагог-психолог, логопед және дефектолог нәтижелерді ескере отырып жүзеге асырады;
  • Педагогтарды кеңес беру, бұл қолдау көрсетуші мамандармен балалармен өзара әрекеттесудің тиімді әдістері мен жеке тәсілдерді таңдау үшін жүргізіледі;
  • Профилактика және ағарту, бұл ЗПР бар баланың оқу, тәрбиелеу, даму және әлеуметтену мәселелері бойынша түсіндіру жұмыстарын жүргізу және бейімделу мен әлеуметтенудің қиындықтарын алдын алу үшін бағытталған.

Психологиялық-педагогикалық қолдауды ұйымдастырудағы негізгі жұмыс — жеке және топтық коррекциялық-дамытушылық сабақтарды өткізу болып табылады. Әрбір ЗПР бар балаға арналған сабақтардың саны мен формасы білім беру ұйымымен ППк бойынша анықталады. Апталық сабақ режимі жеке кестеде көрсетіледі. Коррекциялық-дамытушылық сабақтар оқу күні мен сабақтан тыс уақытта өткізіледі. Жеке сабақтарға 30 минутқа дейін, топтық сабақтарға — 40 минутқа дейін уақыт бөлінеді.

Міндетті коррекциялық курстардан басқа, білім беру ұйымы психофизикалық ерекшеліктеріне сәйкес коррекциялық-дамытушылық бағытты қосымша сабақтармен толықтыру құқына ие. Коррекциялық жұмыстың нәтижелілігін бақылау міндетті болып табылады. Бұл үшін консилиум отырыстарында баланың даму динамикасы мен коррекциялық-білім беру шараларының тиімділігі бағаланады.