Интеллектінің бұзылуы

Анықтамасы

Интеллектінің бұзылуы (ақыл-ойдың кемшілігі) – бұл миға органикалық зақымдану нәтижесінде туындайтын, тұрақты және қайтымсыз когнитивті функциялардың бұзылуы. Бұл жоғары психикалық функциялардың дамуын қиындатады немесе мүмкін емес етеді, мысалы, ойлау, сөйлеу және есте сақтау, бұл адамды бейімделу мен мінез-құлқына әсер етеді.

Себептері

  1. Тұқым қуалайтын факторлар:
    • Генетикалық мутациялар (мысалы, Даун синдромы).
    • Хромосомалық аномалиялар.
    • Тұқым қуалайтын аурулар (мысалы, фенилкетонурия).
  2. Ішкіұрықтық даму патологиясы:
  1. Анасының инфекциялық аурулары (мысалы, токсоплазмоз, қызамық).
  2. Гормондық бұзылулар мен токсикациялар (мысалы, алкоголь синдромы).
  3. Туған кезіндегі және ерте жастағы патологиялық факторлар:
  1. Туған кездегі жарақаттар мен асфиксия.
  2. Нейроинфекциялар (мысалы, менингит).
  3. Жаңа туған нәрестелердегі соматикалық аурулар мен ми жарақаттары.

Диагностика

  1. Медициналық диагностика:
    • Неврологтың ми мен жүйке жүйесінің жағдайын бағалауы.
    • Тұқым қуалайтын ауруларды анықтау үшін генетикалық тестілеу.
    • Метаболикалық және инфекциялық ауруларды анықтау үшін талдаулар мен зерттеулер.
  2. Психологиялық диагностика:
  1. Интеллект деңгейін бағалау үшін психометриялық тесттер (мысалы, IQ шкаласы).
  2. Когнитивтік функцияларды, сөйлеу және моторикалық дағдыларды бағалау.
  3. Стандартталған тесттер мен даму шкалаларын пайдалану.
  4. Клиникалық диагностика:
  1. Ауру тарихы мен қауіп факторларын бағалау.
  2. Баланың түрлі жағдайлардағы мінез-құлқы мен даму барысын бақылау.

Түрлері

  1. Жеңіл дәрежедегі (дебильдік):
    • IQ 69-50.
    • Дамудағы кідіріс.
    • Міндетті қолдаумен оқу мен әлеуметтену қабілеті.
  2. Орташа дәрежедегі (имбецильдік):
  1. IQ 49-35.
  2. Сөйлеу мен моторикада айқын кідіріс.
  3. Үздіксіз қамқорлық пен арнайы білім беру қажеттілігі.
  4. Ауыр дәрежедегі (идиотия):
  1. IQ 35-тен төмен.
  2. Моторика мен сөйлеу бойынша елеулі бұзылыстар.
  3. Үздіксіз көмек пен қолдау қажеттілігі.

Коррекция және емдеу

  1. Коррекция:
    • Арнайы білім беру: Специализированные мектептер мен балабақшалардағы жеке және топтық сабақтар.
    • Психологиялық қолдау: Психотерапия және коррекциялық бағдарламалар когнитивтік және әлеуметтік дағдыларды дамыту үшін.
    • Физикалық реабилитация: Физиотерапия мен еңбек терапиясы моторика мен физикалық жағдайды жақсарту үшін.
  2. Емдеу:
  1. Медикаментозды терапия: Сопутствующие аурулардың белгілерін басқару үшін дәрі-дәрмектер (мысалы, эпилепсияны емдеуге арналған антиконвульсанттар).
  2. Хирургиялық араласу: Ми немесе басқа құрылымдық бұзылыстарды емдеу қажет болса.

Диагностика және емдеумен айналысатын мамандар

  1. Невролог: Жүйке жүйесі мен мидың жағдайын бағалайды, медициналық тексерулер тағайындайды.
  2. Психиатр: Психикалық және мінез-құлықтық бұзылыстарды диагностикалайды, емдеу тағайындайды.
  3. Психолог: Психометриялық тестілеу жүргізеді және психологиялық бағалау жасайды, коррекциялық бағдарламаларды әзірлейді.
  4. Логопед: Сөйлеу және коммуникативтік дағдыларды дамыту үшін жұмыс істейді.
  5. Дефектолог: Интеллект бұзылыстарын түзету және арнайы білім беру бағдарламаларын әзірлеуде маманданған.
  6. Физиотерапевт: Физикалық реабилитация мен моторикалық дағдыларды дамытуда көмектеседі.

Интеллектінің бұзылуы бар балаларды оқыту

Ақыл-ойдың кемшілігі: анықтамасы мен дәрежелері

Ақыл-ойдың кемшілігі – бұл мидың органикалық зақымдануы нәтижесінде туындайтын тұрақты когнитивті функциялардың бұзылуы. Бұл жоғары психикалық функциялардың бұзылуымен сипатталады, ол баланың мінез-құлқы мен іс-әрекетіне әсер етеді.

Ақыл-ойдың кемшілігінің дәрежелері:

  1. Дебильдік: Ақыл-ойдың жеңіл дәрежесі (IQ 69-50). Балалар дамуда артта қалады, сөздік қоры шектеулі және нұсқауларды нашар түсінеді. Олар оқуға қабілетті және минималды қолдаумен қоғамға бейімделе алады.
  2. Имбецильдік: Ақыл-ойдың орташа дәрежесі (IQ 49-35). Бұл балалар сөзді түсіну және моторикада елеулі қиындықтарға ие. Олар ең қарапайым тапсырмаларды орындай алады және тұрақты қамқорлыққа мұқтаж. Негізгі оқу арнайы мектептерде жүргізіледі.
  3. Идиотия: Ақыл-ойдың ауыр дәрежесі. Моторика мен сөйлеудің дамуының кідірісі сияқты бұзылыстарды ерте анықтау. Бұл балалар минималды өзін-өзі күту дағдыларын меңгере алады және тұрақты көмекке мұқтаж.

Интеллектінің бұзылуының себептері

Бұзылыстар әртүрлі факторлардың әсерінен пайда болуы мүмкін:

  • Тұқым қуалайтын: Генетикалық ақаулар, ата-аналардың ақыл-ой кемшілігі, алкоголь және есірткіге тәуелділік.
  • Ішкіұрықтық даму патологиясы: Инфекциялар, гормондық бұзылулар, токсикациялар, жарақаттар.
  • Ерте жастағы патологиялар: Туған кездегі жарақаттар, асфиксия, нейроинфекциялар, ми жарақаттары.

Ақыл-ой бұзылысы бар балаларды оқыту принциптері

Оқыту жалпы педагогикалық принциптерге негізделеді, бұзылыстардың ерекшеліктерін ескере отырып:

  1. Саналық пен белсенділік: Когнитивті белсенділікті және дербес талдауды ынталандыру үшін әртүрлі әдістерді қолдану.
  2. Көрнекілік: Қабылдауды және түсінуді жақсарту үшін визуалды және тактильді құралдарды пайдалану.
  3. Ғылыми және қолжетімділік: Оқу материалы оқушылардың мүмкіндіктеріне сәйкес бейімделеді, қарапайымдатылады және жүйеленеді.
  4. Жекелеген тәсіл: Оқу бағдарламалары мен сабақтар әр баланың ерекшеліктеріне сәйкес әзірленеді, бұл сыныптағы оқушылардың аз саны мен жеке сабақтармен қамтамасыз етіледі.
  5. Коррекциялық тәсіл: Бұзылыстарды түзету мен компенсацияға басты назар аударылады, бұл баланың дамуын қалыпты деңгейге жақындатуға мүмкіндік береді.

Арнайы оқыту дефектіге бейімделуге емес, оның коррекциясы мен жеңілуіне бағытталған. Ақыл-ой мен физикалық дамуды ынталандыратын әдістер қолданылады, бұл балаларда қажетті дағдылар мен қабілеттерді қалыптастыруға мүмкіндік береді.