Балаға медициналық көмек:

Апгар шкаласы бойынша бағалау: өмірдің 1-ші және 5-ші минуттарында негізгі көрсеткіштер бағаланады: жүрек соғу жиілігі, тыныс алу, бұлшықет тонусы, тітіркендіргіштерге жауап және терінің түсі. Апгар шкаласын бағалау жедел жәрдемнің қажеттілігін анықтауға көмектеседі.

Туылғаннан кейінгі міндетті процедуралар: жаңа туған нәрестенің жағдайын бағалау, көзді өңдеу, салмақ пен бойды өлшеу, алғашқы тексеру.

Бірінші тексеру және анамен сөйлесу:

Бастапқы тексеру: мүмкін патологияларды анықтау және баланың жағдайын бағалау үшін педиатр немесе неонатолог жүргізеді.

Анамен сөйлесу: дәрігер босанғаннан кейінгі кезеңнің қалыпты өтуі, мүмкін болатын белгілер мен мазасыздық белгілері туралы хабарлайды.

Баланы тексеру:

Скрининг: есту, көру қабілетін тексеруді, туа біткен ауруларды сынақтар мен сынақтар арқылы анықтауды қамтиды.

Бұлшықет тонусы:

Әдетте, жаңа туған нәрестеде жасына қарай гипотензия (тонустың төмендеуі) байқалады, тонус жақсаруы керек.

Баланың міндетті рефлекстерінің жиынтығы:

  • Моро (қорқыныш рефлексі)
  • Сору рефлексі
  • Ұстау рефлексі
  • Қозғалыс рефлексі (басын жарық көзіне бұру)
  • Бұл рефлекстер неврологиялық дамуды бағалауға көмектеседі.

2. Дәрігерлік тексеруден кейін 1 тәулікте

Баланың салмағы:

Алғашқы күндердегі әдеттегі салмақ жоғалту бастапқы салмақтың 5-10% құрайды. Салмақты қалпына келтіру 1-2 апта ішінде жүреді.

Алғашқы маңызды анализдер:

  • Жалпы қан анализі
  • Билирубин деңгейін талдау
  • Инфекцияны талдау (кейбір жағдайларда)

Физиологиялық сарғаю:

Сарғаю белгілері: терінің және шырышты қабаттардың сарғаюы, өмірдің 2-3 күнінде көрінеді және 1-2 аптада өтеді.

Жаңа туылған нәрестелердегі сарғаюды емдеу: көп жағдайда физиологиялық сарғаю арнайы емдеуді қажет етпейді. Ауыр симптомдар үшін фототерапия қажет болуы мүмкін.

3. Үйде жаңа туған нәрестеге күтім жасау

Көз және құлақ гигиенасы:

Көздер: көзді қайнаған суға малынған стерильді мақтамен сүртіңіз. Әр көзге бөлек мақта тампонын қолданыңыз.
Құлақ: көрінетін кірді мұқият тазалаңыз, құлақ арнасының ішіндегі құлақты тазарту үшін мақта тампондарын қолданбаңыз.

Ауыз қуысын өңдеу:

Ауыз қуысын қайнаған суға малынған стерильді мақтамен өңдеңіз. Өңез немесе кандидоз белгілерінің жоқтығын тексеріңіз.

Үйде кіндікке күтім жасау:

Кіндікті емдеу: кіндік қалдығын антисептикалық ерітіндімен (мысалы, хлоргексидин) толық жазылғанша өңдеңіз. Аймақты құрғақ ұстаңыз.

Вакцинация:

Міндетті вакцинация: туберкулезге, В гепатитіне, көкжөтелге, дифтерияға, сіреспеге, полиомиелитке, қызылшаға, қызамыққа және паротитке қарсы вакцинацияларды қамтиды.

Вакцинацияға қарсы көрсеткіштер: вакциналарды кешіктіріп енгізуді қажет ететін жағдайларға жедел инфекциялар, ауыр аллергиялық реакциялар, иммун тапшылығы жағдайлары кіруі мүмкін. Дәрігер жеке қарсы көрсеткіштерді анықтайды.

Вакцинацияға рұқсат алу:

Вакцинацияға рұқсат: әдетте арнайы рұқсат талап етілмейді, алайда ата-аналар медициналық картаны ұсынып, дәрігермен ықтимал қарсы көрсеткіштер мен вакцинация жоспарын талқылауы керек.

Түйіндеме

Жаңа туған нәрестеге дұрыс күтім жасау медициналық процедураларға мұқият назар аударуды және тұрақты тексерулерді қажет етеді. Дәрігерлердің ұсыныстарын орындау, қажетті сынақтар мен процедураларды уақтылы жүргізу және баланың денсаулығын қамтамасыз ету үшін тиісті күтім мен вакцинацияны қамтамасыз ету маңызды.

0 жастан 1 жасқа дейінгі балалар үшін жас бойынша ауытқу нормалары
0-1 ай

Салмақ: туылғаннан кейінгі алғашқы апталарда бастапқы салмақтың 5-10% дейін төмендеуі қалыпты болып саналады. Бірінші айдың аяғында салмақ қалпына келтіріліп, бастапқы мәндерге жақындауы керек.

Өсуі: орташа алғанда, жаңа туған нәрестелер айына 1-2 см қосады.

Бұлшықет тонусы: гипотензия (тонустың төмендеуі) қалыпты жағдай, бірақ нәресте өскен сайын тонус жақсаруы керек.

Рефлекстер: барлық негізгі туа біткен рефлекстер (Моро, сору, ұстау және т.б.) көрсетілуі керек.

Көру: Бала жақын объектілерге назар аударады, түс контрасттарын визуалды қабылдау әлі толық дамымаған.

1-3 ай

Салмағы: бала аптасына 150-200 г қосуы керек.

Өсу: айына шамамен 2-3 см өседі.

Бұлшықет тонусы: біртіндеп артады; бала көтерілген кезде басын ұстай бастайды.

Рефлекстер: негізгі рефлекстер сақталады, күлімсіреу сияқты әлеуметтік реакциялардың алғашқы белгілері пайда бола бастайды.

Көру: қозғалатын заттарды қадағалай бастайды және Беттерді 20-30 см қашықтықта ажырата бастайды.

4-6 ай

Салмақ: бала аптасына 150-200 г қосуды жалғастыруда. 6 айға қарай ол туу салмағын екі есе арттырады.

Өсу: айына 1-2 см өседі.

Бұлшықет тонусы: бала басын қолдаусыз ұстай алады, тірекпен отыра бастайды, ішінен арқасына бұрылады.

Рефлекстер: кейбір туа біткен рефлекстер біртіндеп жоғала бастайды (мысалы, Морро рефлексі). Заттарды белсенді түрде алу мүмкіндігі пайда бола бастайды.

Көру: тереңдік пен қашықтықты қабылдау жақсарады. Бала түстер мен пішіндерді ажырата бастайды.

7-9 ай

Салмақ: салмақ қосу аптасына 100-150 г дейін баяулайды.

Өсу: айына 1-2 см өсу жалғасуда.

Бұлшықет тонусы: бала жорғалай бастайды, тіреусіз отырады, тірек арқылы аяғына тіреледі.

Рефлекстер: нәресте жасына тән барлық рефлекстер жоғалады, мақсатты әрекеттер дами бастайды.

Көру: алыстағы заттардың түстері мен пішінін жақсы ажыратады, қол мен көздің қозғалысын жақсы үйлестіреді.

10-12 ай

Салмақ: салмақ қосу аптасына 80-120 г құрайды.

Өсу: бала айына 1-2 см өсе береді.

Бұлшықет тонусы: бала жиһазды ұстап жүре бастайды, мүмкін алғашқы қадамдарды өздігінен жасайды.

Рефлекстер: рефлекстердің көпшілігі жоғалып кетті, индикативті саусақ көрсеткіші сияқты мақсатты әрекеттер пайда болады.

Көру: қол мен көзді үйлестіруді жақсарту, бала кішкентай заттарды алып, қоршаған әлемді белсенді түрде зерттей алады.

Физиологиялық ауытқулар және олардың маңызы

Физиологиялық сарғаю: әдетте өмірдің алғашқы апталарында байқалады және емделусіз өтеді. Терінің және шырышты қабаттардың сарғаюы билирубиннің жоғары деңгейінің белгісі болуы мүмкін, бірақ физиологиялық сарғаю әдетте 1-2 аптаға созылады.

Бұлшықет тонусы: алғашқы айлардағы гипотензия қалыпты болып саналады, бірақ нәресте өскен сайын тонустың қалай өзгеретінін бақылау қажет.

Рефлекстер: туа біткен рефлекстердің пайда болуы және жоғалуы даму барысында пайда болады. Рефлекстердің біртіндеп жойылуы және мақсатты әрекеттердің пайда болуы қалыпты жағдай.

Назар аударыңыз

Егер баланың дамуындағы ауытқулар байқалса немесе оның денсаулығы туралы алаңдасаңыз, педиатрға бару маңызды. Ерте араласу және мамандардың кеңесі ықтимал проблемаларды түзетуге және баланың қалыпты дамуы үшін қажетті қолдауды қамтамасыз етуге көмектеседі.

1 жастан 2 жасқа дейінгі балалар үшін жас бойынша ауытқу нормалары

1-1, 5 жас

Салмағы мен бойы:

Салмағы: 12 айға қарай баланың салмағы әдетте туу салмағымен салыстырғанда үш есе өседі. Осы кезеңде салмақ қосу айына шамамен 100-150 г құрайды.

Өсу: бала айына 1-2 см өсе береді. 15 айға қарай өсу орташа есеппен 75-85 см құрайды.

Бұлшықет тонусы және моторикасы:

Моторика: бала өздігінен жүре бастайды, отыра алады және көмексіз тұра алады. Көптеген балалар жүгіре бастайды, бірақ олардың үйлестіруі мен тепе-теңдігі әлі толық дамымаған болуы мүмкін.

Ұсақ моторика: бала кішкентай заттарды ұстау үшін саусақтарын қолдана алады, текшелер сияқты манипуляцияны қажет ететін ойыншықтармен ойнай бастайды.

Сөйлеу және байланыс:

Сөйлеу: 12 айға қарай көптеген балалар алғашқы сөздерін айта бастайды және қарапайым командаларды түсінеді. 15 айға дейін белсенді сөздікте шамамен 5-10 сөз болуы мүмкін.

Қарым-қатынас: бала қарым-қатынас жасау үшін лица-ишара мен мимиканы белсенді қолданады, заттарды көрсете бастайды және өтініштерге жауап береді.

Әлеуметтік және танымдық дағдылар:

Әлеуметтік өзара әрекеттесу: бала басқа балалар мен ересектерге қызығушылық танытады, жасыру сияқты қарапайым ойындарға қатыса бастайды.

Когнитивті даму: бала “жоғары” және “төмен” сияқты қарапайым ұғымдарды түсіне бастайды, дене мүшелерін танып, көрсете алады және кейбір заттарды анықтай алады.

1,5-2 жыл

Салмағы мен бойы:

Салмақ: салмақ қосу айына 80-120 г дейін баяулайды. 24 айға қарай баланың салмағы әдетте туу салмағымен салыстырғанда екі есе артады.

Өсу: бала айына 1-2 см өсе береді. 24 айға қарай өсу орташа есеппен 85-95 см құрайды.

Бұлшықет тонусы және моторикасы:

Моторика: 18 айға дейін балалардың көпшілігі сенімді жүре алады, жүгіре алады және тіректермен баспалдақпен көтеріле алады. 2 жасында олар секіруге, ойыншық көліктерге мінуге және текшелерден күрделі құрылымдар жасауға тырысуы мүмкін.

Ұсақ моторика: бала пирамидаларды жинап, тұтқаларды бұрап, қарапайым контейнерлерді аша алады. Ата-анасының көмегімен ас құралдарын қолдана бастайды.

Сөйлеу және байланыс:

Сөйлеу: 18 айға дейін бала 10-25 сөз қолдана алады, 2 жасқа дейін сөздік қоры 50-100 сөзге дейін артуы мүмкін. Екі сөзден тұратын қарапайым сөйлемдер пайда болуы мүмкін.

Байланыс: бала қарапайым өтініштер мен тілектерді білдіру үшін сөздер мен сөз тіркестерін біріктіре бастайды, сұрақтар қояды, эмоцияларын жеткізу үшін мимика мен қимылдарды қолданады.

Әлеуметтік және танымдық дағдылар:

Әлеуметтік өзара әрекеттесу: бала басқа балалармен белсенді қарым-қатынас жасайды, рөлдік мінез-құлық элементтері бар ойындарға қатыса алады (мысалы, “қуыршақ” немесе “пісіру”).

Когнитивті даму: бала себеп-салдарлық байланыстар туралы біле бастайды, мысалы, заттар құлаған кезде. “Ойыншық бер”сияқты қарапайым нұсқауларды орындай алады.

Ықтимал ауытқуларға назар аударыңыз:

Негізгі моториканың болмауы: егер бала 18 айға дейін жүре алмаса немесе моториканың дамуын көрсетпесе, бұл дамудың кешігуінің белгісі болуы мүмкін.

Сөйлеудің кешігуі: егер бала 18 айға дейін ешқандай сөз айтпаса немесе 2 жасқа дейін сөздік қоры өте шектеулі болса, логопедпен кеңесу қажет болуы мүмкін.

Әлеуметтік дағдылар: басқа балалармен қарым-қатынас жасай алмау немесе әлеуметтік ойындарға деген қызығушылықтың болмауы әлеуметтік дамудағы проблемаларды көрсетуі мүмкін.

Тұрақты медициналық тексерулер мен бақылаулар кез келген ауытқуларды уақтылы анықтауға және баланың қалыпты дамуы үшін қажетті көмекті қамтамасыз етуге көмектеседі.

2 жастан 3 жасқа дейінгі балалар үшін жас бойынша ауытқу нормалары

2-2, 5 жас

Бұлшықет тонусы және моторикасы:

  • Моторика: бала сенімді жүреді, жүгіреді, қоршауды ұстап баспалдақпен көтеріле алады. 2,5 жасқа дейін ол орнында сәтті секіре алады, сонымен қатар көмексіз отыра алады және тұра алады.
  • Ұсақ моторика: бала 6-8 текшеден мұнара тұрғыза алады, қасық пен шанышқыны қолдана алады, қарапайым сызықтар мен шеңберлер сала бастайды.

Сөйлеу және байланыс:

  • Сөйлеу: 2,5 жасқа дейін бала 3-4 сөзден тұратын сөз тіркестерін қолдана алады және қарапайым нұсқауларды түсінеді. Белсенді сөздік қоры 200-300 сөзге жетуі мүмкін. Сөздерді айқынырақ айтады, бірақ кейбір дыбыстар әлі де қиын болуы мүмкін.
  • Қарым-қатынас: бала сұрақтар қоя бастайды, қарапайым сөйлемдерді қолдана бастайды, оның әрекеттері мен эмоцияларын сипаттайды. Ойлар мен сезімдерді білдіру үшін қимылдар мен мимиканы қолдана алады.

Әлеуметтік және танымдық дағдылар:

  • Әлеуметтік өзара әрекеттесу: бала басқа балалармен белсенді ойнайды, ойыншықтармен бөлісе алады, қарапайым бірлескен ойындарға қатыса алады. Рөлдік ойындарға қызығушылық пайда болады.
  • Когнитивті даму: бала пішіндер мен түстер сияқты қарапайым ұғымдарды түсіне бастайды, заттарды олардың сипаттамалары бойынша сұрыптай алады. Себеп-салдарлық байланыстарды түсіне бастайды.

2,5-3 жыл

Бұлшықет тонусы және моторикасы:

  • Моторика: бала баспалдақпен қоршауды ұстамай жүре алады, допты ептілікпен басқара алады, сонымен қатар үш велосипедпен жүре бастайды. Моторикасы жақсарады, ол допты ұстау сияқты күрделі әрекеттерді орындай алады.
  • Ұсақ моторика: бала қарапайым фигураларды сала алады, басқатырғыштарды бүктей алады, қарапайым фигураларды кесу үшін қайшыны қолдана алады.

Сөйлеу және байланыс:

  • Сөйлеу: 3 жасқа дейін сөздік қоры 300-1000 сөзден тұруы мүмкін. Бала күрделі сөйлемдер құра бастайды және қысқа әңгімелер айта алады. Айтылуы айқынырақ болады, дегенмен кейбір дыбыстар әлі де қиын болуы мүмкін.
  • Байланыс: бала қарапайым әңгімелер жүргізе алады, күрделі нұсқауларды түсінеді және орындай алады. Қоршаған әлемге қызығушылық танытады, көптеген сұрақтар қояды.

Әлеуметтік және танымдық дағдылар:

  • Әлеуметтік өзара әрекеттесу: бала рөлдік ойындарға белсенді қатысады, басқа балалармен қарым-қатынас жасайды, жанашырлық пен қамқорлықты көрсете алады. Өз эмоцияларын түсінуге және білдіруге үйренеді, ойын ережелерін құрметтейді.
  • Когнитивті даму: бала қарапайым мәселелерді шеше алады, оқиғалардың реттілігін түсінеді және қысқа әңгімелерді есте сақтайды. Уақыт ұғымын түсіне бастайды (мысалы,” кеше”,” бүгін”,”ертең”).

Ықтимал ауытқуларға назар аударыңыз:

  • Негізгі моториканың болмауы: егер 2,5 жасқа дейін бала сенімді жүре алмаса, секіре алмаса немесе ұсақ моториканы қолдана алмаса, бұл дамудың кешігуінің белгісі болуы мүмкін және маманның кеңесі қажет болады.
  • Сөйлеудің кешігуі: егер 2,5 жасқа дейін бала 2-3 сөзден тұратын сөз тіркестерін айтпаса немесе сөздік қоры өте шектеулі болса, логопедпен кеңесу қажет болуы мүмкін.
  • Әлеуметтік және когнитивті дағдылар: егер бала әлеуметтік қарым-қатынаста қиындықтар көрсетсе, мысалы, басқа балалармен ойнауға қызығушылық танытпаса немесе қарапайым ұғымдарды түсінбесе, психологтың немесе ерте даму маманының көмегі қажет болуы мүмкін.

Тұрақты медициналық тексерулер мен бақылаулар ата-аналарға баланың дамуын бақылауға және қажет болған жағдайда уақтылы кәсіби көмек алуға көмектеседі.

3 жастан 4 жасқа дейінгі балалар үшін жас бойынша ауытқу нормалары

3-3, 5 жас

Салмағы мен бойы:

Салмақ: салмақ қосу айына шамамен 100-150 г құрайды. 3,5 жасқа қарай баланың салмағы әдетте туу салмағынан үш есе көп болады.

Өсу: бала айына 1-2 см өсе береді. 3,5 жасқа қарай өсу әдетте шамамен 100-110 см құрайды.

Бұлшықет тонусы және моторикасы:

Моторика: бала жүгіре алады, орнында секіре алады, үш велосипедпен жүре алады және төмен биіктіктен секіре алады. Доппен сенімді басқарылады, оны ұстап, лақтыра алады.

Ұсақ моторика: бала қарапайым фигураларды кесу үшін қайшыны қолдана алады, күрделі құрылымдардан (мысалы, 10 немесе одан да көп текшелерден) мұнаралар тұрғыза алады, Айқын фигуралар салады және қарапайым пішіндер салады.

Сөйлеу және байланыс:

Сөйлеу: 3,5 жасқа дейін бала күрделі сөйлемдерді (3-4 сөз) қолданады және қысқа әңгімелер айта алады. Сөздік қоры 500-1000 сөзге жетуі мүмкін. Айтылуы айқынырақ болады, дегенмен кейбір қиын дыбыстар әлі де қиын болуы мүмкін.

Қарым-қатынас: бала әңгімелесуге белсенді қатысады, сұрақтар қояды, қарапайым нұсқауларды түсінеді және орындайды, қоршаған әлемге қызығушылық танытады және өз эмоциялары мен қажеттіліктерін білдіру үшін тілді белсенді қолданады.

Әлеуметтік және танымдық дағдылар:

Әлеуметтік өзара әрекеттесу: бала рөлдік ойындар ойнайды, қарапайым әлеуметтік нормалар мен ережелерді түсінеді, ынтымақтастық қабілетін көрсетеді және ойыншықтармен бөліседі.

Когнитивті даму: уақыт ұғымын біле бастайды (мысалы,” бүгін”,” ертең”), қарапайым логикалық есептерді шеше алады, негізгі түстер мен формаларды ажыратады және сандық қатынастарды түсіне бастайды (көп/аз).

3,5-4 жыл

Салмағы мен бойы:

Салмақ: салмақ қосу айына 80-120 г дейін баяулайды. 4 жасқа қарай баланың салмағы туу салмағынан үш-төрт есе көп.

Өсу: бала айына 1-2 см өсе береді. 4 жасқа қарай өсу әдетте шамамен 105-115 см құрайды.

Бұлшықет тонусы және моторикасы:

Моторика: бала екі доңғалақты велосипедпен жүре алады, үдеткіштен секіре алады, үйлесімді қозғалады. Өрмелеу және доп ойындарындағы дағдылар жетілдіріледі.

Ұсақ моторика: бала басы, қолы және аяғы бар адам сияқты күрделі сызбаларды сала алады. Ас құралдарын сенімді түрде пайдаланады, түймелерді бекіту және шілтерді байлау сияқты күрделі манипуляциялық тапсырмаларды орындай алады.

Сөйлеу және байланыс:

Сөйлеу: 4 жасқа дейін бала 4-5 сөзден тұратын сөйлемдерді қолдана алады және күрделі әңгімелер айта алады. Сөздік қоры 1000 сөзден асуы мүмкін. Сөйлеу грамматикалық тұрғыдан дұрыс бола бастайды, бала шақ пен көсемшені дұрыс қолдана алады.

Қарым-қатынас: бала күрделі әңгімелерге қатыса алады, нақтылайтын сұрақтар қоя алады, жоспарлары мен эмоциялары туралы сөйлесе алады, әзілдер мен иронияларды түсініп, қолдана бастайды.

Әлеуметтік және танымдық дағдылар:

Әлеуметтік өзара әрекеттесу: бала басқа балалармен белсенді қарым-қатынас жасайды, ойын ережелерін түсінеді және ұстанады, күрделі әлеуметтік байланыстар құра алады, эмпатия мен басқалардың эмоцияларын түсінеді.

Когнитивті даму: бала уақыт ұғымын (өткен, Болашақ) түсіне бастайды, күрделі логикалық мәселелерді шешеді, заттарды түсі, пішіні және өлшемі сияқты бірнеше белгілерге жіктей алады. Қарапайым әрекеттерді жоспарлау қабілеті дамиды.

Ықтимал ауытқуларға назар аударыңыз:

Негізгі моториканың болмауы: егер бала жүгіру, секіру, велосипед тебу сияқты негізгі физикалық әрекеттерді орындай алмаса, бұл моториканың дамуындағы кідірістерді көрсетуі мүмкін.

Сөйлеудің кешігуі: егер 4 жасқа дейін бала күрделі сөйлемдерді қолданбаса, 1000 сөзден тұратын сөздік қоры болмаса немесе айтылуында қиындықтар болса, логопедпен кеңесу қажет болуы мүмкін.

Әлеуметтік және когнитивті дағдылар: егер бала әлеуметтік өзара әрекеттесуде қиындықтарға тап болса, уақыттың қарапайым ұғымдарын түсінбесе немесе қарапайым логикалық есептерді шеше алмаса, бұл қосымша бағалау мен мамандардың көмегінің қажеттілігін көрсетуі мүмкін.

Тұрақты медициналық тексерулер, даму және баламен ойнау, сондай-ақ тәрбиешілермен және мамандармен өзара әрекеттесу баланың қалыпты дамуын қамтамасыз етуге және ықтимал ауытқуларды уақтылы анықтауға және түзетуге көмектеседі.

4 жастан 5 жасқа дейінгі балалар үшін жас бойынша ауытқу нормалары

4-4, 5 жас

Салмағы мен бойы:

Салмақ: салмақ қосу айына шамамен 80-120 г құрайды. 4,5 жасқа қарай баланың салмағы әдетте туу салмағынан үш-төрт есе көп болады.
Өсу: бала айына 1-2 см өсе береді. 4,5 жасқа қарай өсу әдетте шамамен 110-120 см құрайды.

Бұлшықет тонусы және моторикасы:

Моторика: бала жүгіре алады, орнынан биіктікке секіре алады, екі доңғалақты велосипедпен жүре алады, баспалдақпен көтеріле алады және күрделі физикалық ойындар ойнай алады. Қимылдарды үйлестіру жақсарады, бала бір аяғындағы тепе-теңдік сияқты күрделі қозғалыстарды орындай алады.

Ұсақ моторика: бала бет-әлпеті бар адам сияқты егжей-тегжейлі суреттерді сала алады. Қағаздан пішіндерді кесу үшін қайшыны пайдаланады, түймелерді түймелеуді, шілтерді байлауды және ұсақ заттармен жоғары дәлдікпен басқаруды біледі.

Сөйлеу және байланыс:

Сөйлеу: 4,5 жасқа дейін сөздік қоры 1500 сөзден асуы мүмкін. Бала 5-6 сөзден тұратын күрделі сөйлемдер құра алады, уақыт пен жыныс сияқты грамматикалық құрылымдарды түсінеді және қолдана алады. Күрделі сөйлемдерді қолдана бастайды және егжей-тегжейлі әңгімелер айта бастайды.

Қарым-қатынас: бала әңгімелесуге белсенді қатысады, нақтылайтын сұрақтар қояды, әзілдерді, иронияны және күрделі эмоционалды өрнектерді түсінеді және қолданады. Ол өзінің эмоциялары мен тілектерін талқылай алады.

Әлеуметтік және танымдық дағдылар:

Әлеуметтік өзара әрекеттесу: бала басқа балалармен белсенді қарым-қатынас жасайды, рөлдік және сюжеттік ойындар ойнайды, ойындардың негізгі ережелерін түсінеді және сақтайды, көшбасшылық қасиеттерін көрсете алады және басқаларға қамқорлық жасай алады.

Когнитивті даму: бала уақыт ұғымын түсінеді (өткен, қазіргі, болашақ), күрделі логикалық есептерді шеше алады, заттарды түсі, пішіні және өлшемі сияқты бірнеше белгілер бойынша сұрыптай алады және сандық және сандық қатынастарды біледі.

4,5-5 жас

Салмағы мен бойы:

Салмақ: салмақ қосу айына 70-100 г дейін баяулайды. 5 жасқа қарай баланың салмағы туу салмағынан шамамен үш-төрт есе көп.

Өсу: бала айына 1-2 см өсе береді. 5 жасқа қарай өсу әдетте шамамен 115-125 см құрайды.

Бұлшықет тонусы және моторикасы:

Моторика: бала ұзақ қашықтыққа жүгіру, биіктікке және ұзындыққа секіру, қолдаусыз екі велосипед тебу сияқты күрделі физикалық жаттығуларды орындай алады. Ол сондай-ақ спорттық және би жаттығуларымен айналыса алады.

Ұсақ моторика: бала әріптер мен сандарды салу, ұсақ құралдарды пайдалану, конструктордан күрделі модельдер жасау сияқты дәлірек әрекеттерді орындай алады.

Сөйлеу және байланыс:

Сөйлеу: 5 жасқа дейін сөздік қоры 2000-2500 сөзге жетуі мүмкін. Бала күрделі сөйлемдер құра алады, ұзақ және егжей-тегжейлі әңгімелер айта алады, күрделі грамматикалық құрылымдарды қолдана алады, баяндау және сипаттау сияқты әртүрлі сөйлеу мәнерлерін түсінеді және қолдана алады.

Қарым-қатынас: бала өз ойлары мен сезімдерін сипаттау үшін тілді белсенді қолданады, күрделі әңгімелерді түсінеді және қатысады, гипотетикалық жағдайларды талқылай алады және логикалық пайымдауды дамытады.

Әлеуметтік және танымдық дағдылар:

Әлеуметтік өзара әрекеттесу: бала топтық ойындарға белсенді қатысады, командада жұмыс істей алады, эмпатия мен ынтымақтастықты көрсетеді, компаға келуге қабілетті. Жанжалдарды шешу дағдыларын дамытады және көшбасшылық қасиеттерін көрсетеді.

Когнитивті даму: бала жоспарлау және болжау сияқты күрделі ұғымдарды біле бастайды және қолдана бастайды. Сандық мәндерді түсінеді, зейін мен есте сақтау мәселелерін шеше алады және қосу және азайту сияқты арифметика негіздерін игере бастайды.

Ықтимал ауытқуларға назар аударыңыз:

Негізгі моториканың болмауы: егер бала жүгіру, секіру немесе екі доңғалақты велосипед тебу сияқты негізгі физикалық жаттығуларды қолдаусыз орындай алмаса, бұл моториканың дамуындағы кідірістерді көрсетуі мүмкін.

Сөйлеудің кешігуі: егер 5 жасқа дейін бала күрделі сөйлемдерді қолданбаса, 2000 сөзден тұратын сөздік қоры болмаса немесе айтылу мен грамматикалық құрылыста қиындықтар туындаса, логопедпен кеңесу қажет болуы мүмкін.

Әлеуметтік және когнитивті дағдылар: егер бала әлеуметтік қарым-қатынаста қиындықтарға тап болса, күрделі ұғымдарды түсінбесе немесе логикалық мәселелерді шеше алмаса, бұл қосымша бағалау мен мамандардың көмегінің қажеттілігін көрсетуі мүмкін.

Тұрақты медициналық тексерулер, ойындар, және тәрбиешілермен және мамандармен өзара әрекеттесу ата-аналарға баланың дамуын бақылауға және ықтимал ауытқуларға уақтылы жауап беруге көмектеседі.

5 жастан 6 жасқа дейінгі балалар үшін жас бойынша ауытқу нормалары

5-5, 5 жас

Салмағы мен бойы:

Салмақ: салмақ қосу айына 70-100 г дейін баяулайды. 5,5 жасқа қарай баланың салмағы әдетте туу салмағынан үш-төрт есе көп болады.

Өсу: бала айына 1-2 см өсе береді. 5,5 жасқа қарай өсу әдетте шамамен 120-130 см құрайды.

Бұлшықет тонусы және моторикасы:

Моторика: бала ұзақ қашықтыққа жүгіру, биіктікке және ұзындыққа секіру, қолдаусыз екі велосипед тебу сияқты күрделі физикалық жаттығуларды орындай алады. Футбол немесе баскетбол сияқты спорттық ойындарды сенімді ойнайды.

Ұсақ моторика: бала дененің егжей-тегжейлі бөліктері бар адам сияқты айқын суреттерді сала алады және әріптер мен сандарды жаза алады. Найзағай және шілтер байлау сияқты ұсақ заттар мен құралдармен жұмыс істеу дағдыларын меңгереді.

Сөйлеу және байланыс:

Сөйлеу: 5,5 жасқа дейін сөздік қоры 2500-3000 сөзге жетуі мүмкін. Бала күрделі сөйлемдер құра алады және егжей-тегжейлі әңгімелер айта алады. Айтылуы анық болады, грамматикалық құрылымдар дұрыс қолданылады.

Қарым-қатынас: бала әңгімелесуге белсенді қатысады, гипотетикалық және қиын жағдайларды талқылай алады, баяндау, сипаттау және түсіндіру сияқты әртүрлі сөйлеу мәнерлерін түсінеді және қолдана алады. Неғұрлым күрделі тақырыптарға қызығушылық танытады.

Әлеуметтік және танымдық дағдылар:

Әлеуметтік өзара әрекеттесу: бала неғұрлым күрделі әлеуметтік ережелерді түсінеді және ұстанады, рөлдік ойындар ойнайды, командада жұмыс істей алады және жанашырлық танытады. Жанжалдарды шешу дағдыларын дамытады және көшбасшылық қасиеттерін көрсетеді.

Когнитивті даму: бала уақыт пен сан ұғымдарын түсінеді, бірнеше белгілер бойынша сұрыптау сияқты логикалық есептерді шеше алады және қосу және азайту сияқты сандық қатынастарды біледі. Арифметика және геометрия негіздерін меңгере бастайды.

5,5-6 жас

Салмағы мен бойы:

Салмақ: салмақ қосу айына 60-90 г дейін баяулайды. 6 жасқа қарай баланың салмағы туу салмағынан шамамен үш-төрт есе көп.

Өсу: бала айына 1-2 см өсе береді. 6 жасқа қарай өсу әдетте шамамен 125-135 см құрайды.

Бұлшықет тонусы және моторикасы:

Моторика: бала қолдаусыз екі доңғалақты велосипед тебу, сенімді спортпен шұғылдану, ашық ойындар ойнау және спорттық жарыстарға қатысу сияқты күрделі физикалық жаттығуларды орындай алады.

Ұсақ моторика: бала сөздер мен қысқа сөйлемдер жаза алады, көріністер немесе картиналар сияқты күрделі суреттерді сала алады. Қайшы сияқты құралдарды сенімді түрде пайдаланады және манипуляцияларда жоғары дәлдікті көрсетеді.

Сөйлеу және байланыс:

Сөйлеу: 6 жасқа дейін сөздік қоры 3000 сөзден асуы мүмкін. Бала күрделі және ұзақ сөйлемдер құра алады, егжей-тегжейлі әңгімелер айта алады, өз ойлары мен идеяларын түсіндіре алады. Айтылуы мен грамматикасы дәлірек болады, бала күрделі тілдік құрылымдарды түсініп, қолдана алады.

Байланыс: бала пікірталастарға белсенді қатысады, әзілдерді, ирония мен метафораларды түсінеді және қолдана алады. Жаңа тақырыптарға қызығушылық танытады, күрделі сұрақтар қояды және логикалық пайымдауларды құра алады.

Әлеуметтік және танымдық дағдылар:

Әлеуметтік өзара әрекеттесу: бала әлеуметтік нормалар мен ережелерді түсінеді және сақтайды, топта жұмыс істей алады, көшбасшылық қасиеттерін көрсетеді, басқаларға жанашырлық пен қамқорлық жасай алады. Неғұрлым күрделі рөлдік ойындар мен әлеуметтік өзара әрекеттесулерге қатысады.

Когнитивті даму: бала себеп-салдарлық байланыстар, іс-әрекеттерді жоспарлау және уақытша қатынастар сияқты күрделі ұғымдарды біле және қолдана бастайды. Есептерді шешу дағдыларын дамытады, арифметикалық амалдарды түсінеді және қолдана алады, сонымен қатар негізгі геометриялық пішіндер мен олардың қасиеттерін біледі.

Ықтимал ауытқуларға назар аударыңыз:

Негізгі моториканың болмауы: егер бала екі доңғалақты велосипед тебу, ойындардағы сенімді қозғалыстар немесе ұсақ моторика сияқты негізгі физикалық жаттығуларды орындай алмаса, бұл дамудың кешігуін көрсетуі мүмкін.

Сөйлеудің кешігуі: егер 6 жасқа дейін бала күрделі сөйлемдерді қолданбаса, сөздік қоры шектеулі болса немесе айтылуы қиын болса, бұл логопедтің кеңесін қажет етуі мүмкін.

Әлеуметтік және когнитивті дағдылар: егер бала әлеуметтік қарым-қатынаста қиындықтарға тап болса, уақыт пен мөлшердің күрделі ұғымдарын түсінбесе немесе логикалық есептерді шеше алмаса, бұл қосымша бағалау мен мамандардың көмегіне мұқтаждықты көрсетуі мүмкін.

Тұрақты медициналық тексерулер, мұғалімдермен өзара әрекеттесу, ойын және білім беру іс-шараларына қатысу ата-аналарға баланың дамуын бақылауға және ықтимал ауытқуларға уақтылы жауап беруге көмектеседі.

6 жастан 7 жасқа дейінгі балалардың жас ерекшеліктеріне байланысты нормалары

6-6,5 жас

Салмақ пен бой:

  • Салмақ: Салмақтың қосылуы айына 60-80 г дейін баяулайды. 6,5 жасқа қарай баланың салмағы әдетте туылғандағы салмақтың үш-төрт есесін құрайды.
  • Бой: Бала айына 1-2 см өсе береді. 6,5 жасқа қарай бойы әдетте 130-140 см шамасында болады.

Бұлшықет тонусы мен моторлық дағдылар:

  • Моторлық дағдылар: Бала күрделі физикалық белсенділіктерді орындауға қабілетті, мысалы, ұзақ қашықтыққа жүгіру, қолдаусыз велосипедпен жүру, спорттық ойындарға қатысу. Қозғалыс үйлестіруінде сенімді, акробатикалық элементтерді орындауға қабілетті.
  • Мелкая моторика: Бала күрделі суреттерді, мысалы, көріністер немесе картиналар салып, сөздер мен қысқа сөйлемдер жаза алады. Қайшы сияқты құралдарды сенімді пайдаланады және манипуляциялардағы жоғары дәлдікті көрсетеді.

Сөйлеу және коммуникация:

  • Сөйлеу: 6,5 жасқа қарай сөздік қоры 3000-3500 сөзге жетуі мүмкін. Бала күрделі және ұзақ сөйлемдер құрып, егжей-тегжейлі әңгімелер айта алады, әртүрлі сөйлеу стильдерін, мысалы, сипаттау және түсіндіруді қолданады. Дыбыстау мен грамматика дұрыс болады.
  • Коммуникация: Бала әңгімелерге белсенді қатысады, әзілдер, ирония және метафораларды түсініп, қолдана алады. Жаңа тақырыптарға қызығушылық танытады, күрделі сұрақтар қояды және логикалық тұжырымдар жасауға қабілетті.

Әлеуметтік және когнитивті дағдылар:

  • Әлеуметтік өзара әрекеттесу: Бала әлеуметтік нормалар мен ережелерді түсінеді және сақтайды, топта жұмыс істей алады, жетекшілік қасиеттерін көрсетеді, эмпатия мен басқа адамдарға қамқорлық көрсете алады. Рөлдік ойындар мен әлеуметтік өзара әрекеттесулерге қатысып, қақтығыстарды шешу қабілетін көрсетеді.
  • Когнитивті даму: Бала күрделі тұжырымдамаларды, мысалы, себеп-салдар байланыстарын, әрекеттерді жоспарлау және уақыттық қатынастарды түсінеді және қолданады. Мәселелерді шешу дағдыларын дамытады, арифметикалық операцияларды (қосу және алу) түсініп, қолданады, сондай-ақ негізгі геометриялық формалар мен олардың қасиеттерін түсінеді.

6,5-7 жас

Салмақ пен бой:

  • Салмақ: Салмақтың қосылуы айына 50-70 г дейін баяулайды. 7 жасқа қарай баланың салмағы әдетте туылғандағы салмақтың үш-төрт есесін құрайды.
  • Бой: Бала айына 1-2 см өсе береді. 7 жасқа қарай бойы әдетте 135-145 см шамасында болады.

Бұлшықет тонусы мен моторлық дағдылар:

  • Моторлық дағдылар: Бала күрделі физикалық белсенділіктерді орындай алады және спорттық жарыстарға қатысады. Екі дөңгелекті велосипедпен сенімді жүреді, спортпен айналысады, бір аяқпен тепе-теңдікті сақтап, акробатикалық элементтерді орындауға қабілетті.
  • Ұсақ моторика: Бала ұзын сөйлемдер мен қарапайым мәтіндерді жазу, күрделі картиналарды салу және ұсақ құралдарды жоғары дәлдікпен қолдану сияқты нақты әрекеттерді орындай алады.

Сөйлеу және коммуникация:

  • Сөйлеу: 7 жасқа қарай сөздік қоры 3500 сөзден асуы мүмкін. Бала ұзын және күрделі сөйлемдер құрып, егжей-тегжейлі әңгімелер айта алады, күрделі грамматикалық құрылымдарды қолдана алады, әртүрлі сөйлеу стильдерін, мысалы, баяндау және дәлелдеу, түсіне алады және қолдана алады.
  • Коммуникация: Бала әңгімелерге белсенді қатысады, өз пікірін дәлелдей алады, күрделі тілдік құрылымдарды қолданады және абстрактілі идеялар мен гипотетикалық жағдайларды талқылай алады.

Әлеуметтік және когнитивті дағдылар:

  • Әлеуметтік өзара әрекеттесу: Бала әлеуметтік нормалар мен ережелерді түсінеді және сақтайды, топта жұмыс істей алады, жетекшілік қасиеттерін көрсетеді, эмпатия мен басқа адамдарға қамқорлық көрсете алады. Рөлдік ойындар мен әлеуметтік өзара әрекеттесулерге қатысып, қақтығыстарды шешу қабілетін көрсетеді және ұзақ мерзімді достық қарым-қатынастар орната алады.
  • Когнитивті даму: Бала күрделі тұжырымдамаларды, мысалы, жоспарлау, болжау және әрекеттерді бағалау сияқты, түсініп, қолдана бастайды. Мәселелерді шешу дағдыларын дамытады, арифметикалық операцияларды (қосу, алу, көбейту) орындай алады, уақыт пен ақша сияқты абстрактілі ұғымдарды түсінеді және логикалық тапсырмаларды шеше алады.

Мүмкін болатын ауытқуларға назар аударыңыз:

  • Кілттік моторлық дағдылардың болмауы: Егер бала негізгі физикалық белсенділіктерді, мысалы, велосипедпен жүруді, ойындарда сенімді қозғалыстарды немесе ұсақ моториканы орындамаса, бұл даму кешігулерін көрсетуі мүмкін.
  • Сөйлеу кешігулері: Егер 7 жасқа қарай бала күрделі сөйлемдер қолданбаса, сөздік қоры шектеулі болса немесе дыбыстау мен грамматикалық құрылымдарда қиындықтар болса, бұл логопедпен кеңесуді қажет етуі мүмкін.
  • Әлеуметтік және когнитивті дағдылар: Егер бала әлеуметтік өзара әрекеттесулерде қиындықтар көрсе, уақыт пен санның күрделі тұжырымдамаларын түсінбесе немесе логикалық тапсырмаларды шеше алмаса, бұл қосымша бағалау мен мамандардың көмегін қажет етуі мүмкін.

Тұрақты медициналық тексерулер, педагогтармен өзара әрекеттесу және білім беру мен ойындық іс-шараларға қатысу ата-аналарға баланың дамуын бақылауға және мүмкін болатын ауытқуларға уақтылы әрекет етуге көмектеседі.